דיור בית אקשטיין, מרום מבשרת ציון

על הדיור:
הוסטל “מרום” הינו מסגרת שיקומית ייחודית למתבגרים בעלי לקויות למידה וגבוליות קוגניטיבית, המתמודדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים שונים.

ההוסטל מיועד לנערים ונערות בטווח הגילאים 12-21, אשר משולבים במסגרות חינוך (מיוחד, על פי רוב), תעסוקה ושירות לאומי. העבודה השיקומית במסגרת הינה כוללנית, ניתנת 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, ונוגעת בכל תחומי החיים.

המסגרת ממוקמת בבית פרטי בישוב מבשרת ציון, ומחולקת לשלוש דירות המאכלסות שישה עד עשרה חניכים בלבד. חלוקה זאת מאפשרת עבודה אישית ואווירה משפחתית וחמה. לכל שני חניכים חדר משותף, וכל דירה מרוהטת באופן ביתי וכוללת מטבח, פינת אוכל, סלון, טלוויזיה בכבלים, מכונת כביסה, מחשב ועוד.

אחת מן הדירות מיועדת לקבוצת בוגרים אשר מאחוריהם תהליך שיקום משמעותי בהוסטל ורכישת מיומנויות תפקוד ברמה גבוהה. הבוגרים מיועדים לסיים את שהותם במסגרת לאחר תקופת עבודה נוספת, אשר תתמקד בהכנה לקראת השתלבות בקהילה או במסגרות המשך.

הטיפול:
מטרת העל בעבודה עם הדיירים הינה לאפשר להם להגיע למיצוי מרבי של יכולותיהם, לפתח ולשמר מיומנויות תפקודיות בתחומי החיים השונים, ולצאת לחיים עצמאיים בקהילה (במקרים המאפשרים). כל זאת תוך שיפור הרווחה האישית ואיכות החיים של הדיירים, ויצירת מעטפת טיפולית מותאמת אישית. הטיפול שואף לזהות כישורים, כוחות ורצונות של כל דייר/ת אשר יסייעו בהנעה פנימית ובקידום חלומות אישיים.

מיומנויות התפקוד נרכשות באמצעות תוכניות שלבים, הגדרת מטרות אישיות ותוך כדי שגרת יום מובנית ועשירה בפעילויות המאפשרת למידה והפנמה של אותן מיומנויות.

כמו כן, המסגרת מעניקה טיפול רגשי-התנהגותי בהתאם לצרכי הדיירים כגון: עבודה על שליטה התנהגותית, מיומנויות בין-אישיות, ויסות רגשי וכד’. הטיפול מוענק באופן פרטני וכן באופן קבוצתי.

פעילויות פנאי:
פעילויות הפנאי בהוסטל מגוונות מאוד ונותנות מענה רחב המאפשר שילוב בקהילה (כמו בבית

כנסת, בטקסים ממלכתיים, בהופעות וכד’) לצד העשרה וחוגים שמפעילה המסגרת ונבחרים על ידי וועד חניכים כדוגמת: היפ-הופ, יצירה, כדורגל, נגרות ועוד…. חניכי המסגרת יוצאים באופן קבוע לבילויים בקהילה (בתי קפה, קולנוע וכד’), לנופשים ולטיולים, ואף מציינים יחדיו חגים, ימי הולדת ואירועים מיוחדים.

כמו כן, במהלך השנה מתקיימות שיחות ופגישות הערכה עם המשפחות להעברת מידע ועדכונים, תוך שאיפה להגברת המעורבות של המשפחה בחיי הדייר.

צוות:
צוות ההוסטל הינו צוות רב מקצועי הכולל מנהלת, עובדות סוציאליות, פסיכיאטר, אם בית ומדריכים המלווים את החניכים בכל שעות היממה. עבודת הצוות מושתתת על מודל איכות החיים, ומתמקדת בחשיפת הדיירים לחוויות חיים חדשות, במוגנות אישית, בפיתוח חיי חברה ושילוב בקהילה. לכל חניך/ה תכנית אישית המלווה ע”י הצוות המקצועי, וכוללת מטרות לקידום איכות חייו, בכל התחומים (תעסוקתי, חברתי, משפחתי ועוד) ועל פי הצרכים, היכולות והרצונות האישיים. כמו כן, צוות ההוסטל עושה כל שניתן על מנת להגביר את המעורבות של משפחות הדיירים בחיי ילדיהן.

תהליך הקבלה:
ההפניה למסגרת נעשית בשיתוף המחלקה לשירותים חברתיים באזור המגורים. לאחר יצירת הקשר, המועמד והקרובים הרלוונטיים יוזמנו להיכרות ולוועדת קבלה, ובאם תימצא התאמה, יחל תהליך הקליטה.

מנהלת המסגרת:
שיראל בן-חמו
shirel.b@b-e.org.il
054-7000414

כתובת המסגרת: הכלנית 40, מבשרת ציון  |  טלפון:  08-5485814  |  פקס:  02-5485817