קנאביס רפואי לאנשים על הרצף

מפגש רשת שהתקיים ב-4/4/21 בזום עם שרון אימברמן, הרבליסטית קלינית Cl.H, יועצת קנביס, מנהלת הפורום cannabiskids-il, נועה לבנה, אמא של שני, מקבלת שירות בבית אקשטיין, עין הפרדס וליהי בר-לב שליידר – ראש מחלקת המחקר בתיקון עולם-קנביט ודוקטורנטית לאפידמיולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, הובילה 35 מחקרים קליניים ופרה קליניים של החברה.

לצמח הקנאביס היסטוריה רבת שנים של שימוש רפואי בתרבויות רבות.
קנאביס בשימוש רפואי מקל על תסמיני מחלות שונות ביניהן, סרטן, פרקינסון, מחלות כאב שונות , אפילפסיה, פיברומיאלגיה , PTSD, ועוד.
בשנים האחרונות עולה כי שימוש בקנאביס רפואי עשוי לסייע לילדים, בני נוער ובוגרים על הרצף האוטיסטי. מן הצד האחר, קיים עדיין צורך להבין טוב יותר מהו המינון הנכון לכל אדם ואדם, מה הרכב הקנבינואידים (החומרים הפעילים הייחודיים לצמח הקנאביס) המתאים ביותר, מהי הדרך היעילה ביותר ליטול את הטיפול ועוד . במפגש רשת זה, נדון בהתפתחות הטיפול בקנאביס רפואי בקרב אנשים על הרצף, בהתוויה הנוכחית לאוטיזם, בדרך לקבלת רישיון, בבניית הטיפול מותאם האישית, וכן בצורך בשיתוף הפעולה בין כל המעטפת המקיפה את האדם המטופל. בנוסף, יוצגו תוצאות מחקר בנוגע ליעילות השימוש בקנאביס רפואי וכן תינתן עדות אישית של אם לבחורה על הרצף המטופלת בקנאביס כבר מספר שנים.